lördag 12 januari 2013

Gästfotografen eller Behind the scenes eller Själv är bäste dräng

Gästfotografen
 Astrids bästa bild
Den stora nackdelen med att vara familjens fotograf är att jag har alldeles för få bilder på mig själv. När jag har fixat och donat med bloggen de senaste dagarna har jag insett att jag behöver en profilbild.  Så när det igår föll stora vackra snöflingor när jag tittade ut genom fönstret fick jag för mig att jag skulle fixa några bilder till presentationen. Eftersom jag insåg att jag inte skulle ha tid att fixa fram stativ och sjävutlösare bad jag Astrid, fem år om hjälp. Jag satte på det lättaste objektivet och vi slängde på oss ytterkläderna. När vi kom ut hade det nästan slutat snöa. Astrid ville ändå ta bilder med min kamera. Vi testade på några olika sätt tills hon tröttnade och gick in igen. Då avslutade jag med att vända på kameran och ta några bilder själv, vilket resulterade i en helt ok vinterbild.

Inga kommentarer: