måndag 7 januari 2013

Året 2012 enligt Louise



Årets bästa skivor:  Ingrid-Vol 1, This many boyfriends,  Magnetic Fields-Love at the bottom of the sea.

Årets bästa låtar: Losing you- Solange,  I want to know what love is- Jens Lekman, Emmylou-First Aid Kit, Jeremy-The pains of being pure at heart.

Årets "guilty pleasure":  Glee! Älskart!

Årets bästa konserter:  Kraftwerk, The Black keys och Florence+The Machine på Way out west. Future Island på Söderport. Magnetic Fields i Annedalskyrkan.

Årets böcker:  Världskrig Z- Max Brooks, Konsten att vara kvinna-Caitlin Moran, Pojkarna- Jessica Schiefer, Jag är din flickvän nu-Nina Hemmingsson.  Scott Kelbys fotoböcker.

Årets trevligaste läsning i övrigt:  Filter, Kameramagasin

Årets webbläsning:  Twitter: Allt från Nina Hemmingsson och Magnus Betner till Dr Lundberg, Pojkfröken och Döden.  

Årets bästa filmer: Prometheus. Minns inte mer. 2012 har varit tv-seriernas år för mig.

Årets filmbesvikelse:  Att det fortfarande är  svårt att hålla mig vaken en hel film samt Iron Sky.

Favvoskådis (right this minut): Jeremy Irons

Årets bästa TV: GIRLS, Borgias, Boardwalk empire, Boss, (The Wire, vi är sist på bollen)

Årets mest användbara (eller trevligaste) ord:  Hen. Ett alldeles självklart och praktiskt ord. Mackafack! är även väldigt användbart enligt barnen Storm.

Årets mest festliga tillfälle/minnesvärda ögonblick: Kraftwerk på Way Out West alt. första gången på hästryggen på hundra år.

Årets pub/klubb/häng/café:  Söderport på sommaren, går helst inte ut vintertid längre av princip.

Årets restaurang:  Hanssons krog i Kalmar

Årets öl/drink/vin/dryck: Torr fransk cider

Årets affär: Har haft köpstopp vad gäller kläder större delen av året, med varierande resultat;)
Årets plagg: Mina Brouges, utslitna och ersatta. Min parkas. (Ni ser!)

Årets mediala fåne: Alla (även jag) som har hoppat på ogenomtänkta mediadrev utan att egentligen känna till bakgrunden ordentligt.

2012's Heroes:  Soran Ismail som tar debatten på ett imponerande sätt. 
...and Villains: Djurparksägarna

Årets sportupplevelse:  Att jag upptäckte att jag kan springa en mil på under en timme. Annars är den bästa sportupplevelsen den som jag kan sova igenom.

Årets mest underskattade (rent generellt):  Eftertänksamheten

Årets humor:  Har äntligen upptäckt Arrested development . Tankesmedjan i P3. Teatern  Årets Nyckelord är ångvält.

Mest nöjd med under året:  Två glada och pigga ungar som trivs i skola och förskola. Jag och barnen har börjat rida. Fotograferandet.

Min sammanfattning av året 2012 i sin helhet:  Ett år då jag återupptog en massa gamla intressen. 

Förväntningar på 2013:  Mer fotograferande. Mer hästar. Mer resor med familjen. Många konserter och biobesök med Håkan. Att min uppsats i specialpedagogik blir klar. Träffa vänner oftare.
Mer av allt bra och mindre stress.

Inga kommentarer: